Monumentale Kerken Projector Reiscommissie Textieloverleg Vrienden Westfries Museum Westfriese Families Westfriese Molens

Jaarverslag 1979

Ook in 1979 zijn de heren Koster, Molenaar en Visser van de Filmcommissie weer enkele keren met onze Grootslagfilm op pad geweest. Ook onze Daan Poolfilm is één keer gedraaid.
Ons subsidieverzoek aan het college van Ged. Staten, dat audio visuele produkties wilde gaan steunen, werd niet gehonoreerd. Het jaar 1979 is voorts rustig verlopen. Wel zijn er diverse plannen. Ondermeer inzake het samenstellen van een diaserie, die op scholen zou kunnen worden gebruikt om de leerlingen de streek, waarin ze wonen en opgroeien, beter te leren kennen: een zgn. heemkundeserie. Steeds opnieuw ontdekken we weer Westfriezen, die unieke diaseries over hun dorp en de omgeving hebben opgebouwd.