Jaarverslag 1997

Het vervaardigen van een scenario voor een ‘historisch document’ in verband met het 75-jarig jubileum van het Westfries Genootschap vormde in 1997 de hoofdmoot van de activiteiten van de Stichting Projector. Op verzoek van de Commissie ‘Kap en Dek’ maakte Cees Langedijk een video-montage van de band ‘Kap zetten’.
Van mevrouw Koster-Donker uit Oosterblokker ontving onze Stichting een videoband van de huwelijksreportage van hun dochter Tryja. Zij trouwde uit de ‘rouw- en trouwdeur’ van de boerderij (zie ook 59e bundel -1992- blz. 101). Van de film ‘De Westfriese boer’ van Daan Pool werden voor de verkoop nog eens 50 videobanden gemaakt.
De werkgroepen foto/dia en film/video zijn één werkgroep geworden. Onder leiding van projectleider Cor Spijker maakten de leden van de werkgroep ‘De Gouw te boek’ met aanhang een fietsexcursie door het gebied.
Zoals elk jaar draaide Dick Bakker op verzoek van verenigingen historische films en hield Jaap Raat diverse lezingen over de geschiedenis van West-Friesland in vogelvlucht.
Een aantal leden van ons genootschap maakte gebruik van de mogelijkheid om particuliere filmpjes op video te laten overzetten.

Jaap Raat, secretaris