Jaarverslag 1986

Vooral dankzij de inzet van de commissieleden Langedijk en Bakker, die resp. de afdeling video en film verzorgen, heeft de ‘Filmcommissie’ in 1986 veel kunnen doen. De zomerstal van mevr. Metselaar-Bloothoofd in Opperdoes is op video gezet. Een film, die de coöp. zaaizaadvereniging ‘West-Friesland’ in Wijdenes in 1949 van haar bedrijf had laten maken is gereviseerd. Van de resten van onze ‘Grootslag’-film zijn tot nu toe twee films gemaakt. Een derde is in de maak. Bij deze drie films komt geen gesproken woord, wel achtergrondmuziek. Ze zijn voor vertoning beschikbaar. Van een film, die de KI-vereniging te Sijbekarspel destijds t.b.v. promotie in het buitenland had laten maken is een videoopname vervaardigd. Op ons programma staan: filmopnamen van boeren, die nog met paarden werken en van het kaatsen in Wervershoof. Een ander spel dan in Friesland wordt gespeeld.
De juridische vorm van onze commissie in nu geregeld. Er is sprake van een stichting ‘Projector’, met als bestuur bestuursleden van het genootschap. Als voorzitter fungeert Kl. Molenaar. De filmcommissie werkt onder verantwoording van de stichting.

C. Visser.